top of page

חולות כסוי

עונות: כל השנה

איזור: דרום הנגב והרי אילת

אופי הטיול: קל- בינוני, (העלייה דרך הדיונה לא פשוטה, אפשר להגיע בסימון שבילים שחור.

בתשלום: ללא תשלום

דרכי הגעה: נוסעים בכביש 12 לכיוון בסיס עובדה, כבערך 5 ק"מ תהיה פנייה שמאלה לכיוון בסיס עובדה ואז אחרי כ-5 ק"חמ לאחר מכן תראו שלט של רט"ג ופנייה שמאלה לשביל עפר (תסתכלו טוב שלא תפספסו את הפנייה), פונים שמאלה ונוסעים עד שמגיעים לחנייה של הרכבים, ניתן להגיע גם עד הלמטה של הדיונה עם הרכב (עם רכז נמוך סעו ממש בזהירות).

ניתן לכתוב בוויז: "חולות כסוי"

מה שנקרא: פעם שלישית גלידה!,

בחולות כסוי הייתי כבר 3 פעמים, פעם ראשונה עם המכינה שלי מכינת הנגב, פעם שנייה עם חיילות שלי שהדריכו שם ופעם שלישית עם ידיד שלי כשעברתי לערבה ונסענו לאילת.

חולות כסוי הוא מקום מיוחד ומהמם ביופיו, אפ אתן רוצות ניתן ללון בחניון לילה ולעלות בזריחה לדיונה ולהיפך, הגיע לקראת השקיעה ולראות את השקיעה מהדיונה למעלה, פשוט מהמם!, לוקח בערך 5\10 דקות לטפס לדיונה למעלה (קצת קשה בגלל החול).

ניתן גם לא לעלות דרך הדיונה, בדרך נוחה וארוכה יותר, ההליכה היא לאורך הכביש עד שנתחבר לסימון שבילים שחור (משולב עם שביל ישראל) הולכים על השביל השחור שמתחבר לירוק שמגיע לדיונה שם יהיה ניתן לראות את הרכב שלכם במרחק של כ- 800 מטר.

אז איך נוצרה הדיונה?

הדיונה נוצרה מרוחות אשר סחבו עימן במשך מיליוני שנים גרגירי חול קטנים, שנוצרו בתהליך בלייה של סלעי גיר וקרטון שנמצאים בבקעת עובדה וממזרח סיני.

בעקבות שטפונות ורוחות עזות החולות עפים ממקום למקום עד להתרכזות של החול בדיונה.

טיפים:

1. מומלץ להגיע עם נעליים פתוחות (סנדלים כדאי), מכיוון שהחול נכנס לכל מקום ובנעליים סגורות זה לא נעים.

2. תביאו איתכן כובע המקום חשוף לשמש וללא צל.

3. קחו איתכן מספיק מים

4. אין זבל במקום לכן חשוב שתיקחו איתכן שקית זבל וכמובן קחו את הזבל שלכן איתכן!

5. פק"ל יכול להיות תוספת נחמדה מאוד

6. תגיעו בשקיעה\זריחה למקום (מומלץ מאוד).

תהנו, תטיילו ושמרו על עצמיכן ועל הטבע! :)