top of page
  • תמונת הסופר/תgal travels

תל נפוליאון

עודכן: 17 במאי 2020

איזור: בין תל אביב לרמת גן

דרגת קושי: קל, למשפחות וילדים. מקום ממש נחמד ומתאים לפיקניק (כמובן שימרו על הנקיון אחריכם).

עונות: כל השנה

דרכי הגעה: בוויז - הר נפוליאון


גבעת נפוליאון היא תל ארכאולוגי אשר נמצא בצפון תל אביב, יש במקום הרבה מאוד צמחים בזמן הזה בשנה יש פריחה של שקדיות, פשוט מהמם! יש ספסלים ומקומות לפיקניק על התל וניתן לטייל באיזור ללכת אל פארק הצפרות, לירקון וכו...


התל בגובה 38 מטרים מעל פני הים והתגלו בו שרידי ישוב משנת 2,700 לפני הספירה, הגבעה נקראת תל נפוליאון מפני שכאן נפוליאון החנה את צבאו בעת המצור על העיר יפו בשנת 1799, אך היא מכונה גם תל ג'רישה ותל גריסה, על שם הכפר הערבי ג'רישה ששכן ליד שבע טחנות.


צבר


מהו תל?

הוא שטח קרקע מוגבה, שנוצר מבניית יישוב סאותו מקום במשך שנים רבות, כל דור בונה מעל חורבותיו של הדור הקודם. התל מורכב משכבות אחת על גבי השנייה. וכאשר נחפור בין שכבה לשכבה נמצא תקופת זמן שונה, ככל שנחפור עמוק יותר נמצא תקופת שלטון קדומה יותר.


תוכנית הטלוויזיה "הילדים מגבעת נפוליאון" צולמה על תל נפוליאון


התל עבר תקופות רבות, בתל מצאו: כלי קדרות, צלחות, כדים, גרזן קרב, חרב וכדומה. מצאו גם שלדי תינוקות קבורים בכדי חרס, כבשן של בית היוצר, ובית קבורה ובו 18 חדרי קבורה עם כוכים בקירותיהם. דבר אחד שממש עניין אותי שמצאו בתל הוא חרפושית- אשר היא חיפושיות זבל המגולפת באבן, בחֵמָר ובחומרים אחרים.

חיפושיות הזבל, נחשבו קדושות בעיני המצרים הקדמונים, מפני שהם האמינו שהחיפושית היוצאת מתוך הזבל נוצרה יש-מאין במעשה אלוהי שסימל עבורם את יצירת העולם מתוך השמש בידי אל השמש. וזה הממצא הארכאולוגיים השכיח ביותר ממצרים העתיקה.

חרפושיות שנמצאו בארץ ישראל מעידות על השלטון וההשפעה התרבותית המצרית בארץ בעת העתיקה. מה שמראה על השלטון המצרי שהיה בארץ באותה תקופה.


כשטיילתי בתל נפוליאון הכל פרח וזה היה פשוט מקסים!

דבורה על פרח עץ השקד

"שקדייה" - עץ השקד
סביונים
חלבלוב
תורמוסים


טיפים:

1. ממליצה להגיע באביב כשהכל פורח זה פשוט מדהים! כל השקדיות , חמציצים, אספרג החורש, פטריות, חרדל ומלא מלא דברים שניתן ללקט.

2. מומלץ להביא מחצלת ולעשות פיקניק

3. אין במקום פח אשפה, לכן תביאו איתכם שקית זבל ושמרו על ניקיון.


תהנו!


54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page