top of page

עודכן: 30 באפר׳ 2021

איזור: השפלה, איזור מודיעין

אופי טיולי: קל יחסית

עונות: כל השנה, קצת בוצי בחורף לאחר גשמים.

משך הטיול: כיום, 7 ק"מ.

ניתן להגיע עם רכב, המעבר לרכב נמוך קשה עד ללא אפשרי כלל.

(עכשיו בחורף מאוד בוצי וניתן להיתקע).

דרכי הגעה: רשמו בוויז "תל גזר" וסעו עד למקום בו הרכב שלכם יכול להגיע, אנחנו נכנסנו לקיבוץ גזר וחנינו ממש לפני המטעים ומשם הלכנו ברגל כ-1.5 קילומטר עד לתל.

הולכים מהחנייה ישר בין המטעים לאחר כמה דקות פונים שמאלה ואז שוב לאחר מכן ימינה עד שתגיעו לבית הבד, אותו עוברים וממשיכים למעלה עוד עד שמגיעים לתל גזר.

היה לי חצי יום חופשי בבוקר והחלטתי לקפוץ עם חברים לראות את תל גזר ולאחר מכן לקפוץ לשכשך בעין ורד שנמצא ממש ליד.

המסלול מתחיל בקיבוץ גזר.

בדרך עברנו ליד מטעים רבים, תשתדלו אם אתם מגיעים עם רכב לא לפגוע בהם ולעבור ולא לעשות נזק!

כרובית

כרובית:

הכרובית היא פרקטלית- זאת אומרת שהיא מורכבת מעותקים קטנים של עצמה.

אם תבחנו חלק של הפרח ותגדילו אותו, תראו שהוא דומה לפרח המקורי.

-המילה "כרובית" היא חידוש של אליעזר בן יהודה.

תל גזר

תל גזר הוא תל ארכיאולוגי ששמו בערבית הוא תל אל ג'זארי.

יש מהתל לא מעט נקודות תצפית יפות לעשות בהן פקל או סתם לנוח ולאכול.

המסלול בתל הינו מעגלי ומומלץ, יש בתל מפעל מים קדום,שרידי ביצורים וכו... מקום יפייפה שאינו בתשלום.

אם הינכם רוצים להגיע מתל גזר אל עין ורד עליכם לרדת מהתל שמאלה אל שביל משובש, עד שנגיעים לסימון שבילים אדום המוביל לעין ורד, אתם תראו מימינכם מטע נא להיכנס אליו, אלא אם כן אתם מתכננים לקנות בו.

עין ורד הוא . מעיין יפייפה, כשהגענו אליו המים היו צלולים, ניתן היה ממש לראות את הקרקעית והעננים בשמיים השתקפו על פני במים, פשוט מהמם! וכעת החזירו לו את שמו המקורי עין וורדא, המעיין נקי ומשופץ וסביבו שמו מעין גדר קטנה, ניתן להגיע ישירות למעיין ולחנות לידו ההגעה למעיין קצת מלכלכת מפני שמסביב למעיין קצת בוצי כעת ורטוב.

השתקפות שלי על המים צילום: מאור קמינסקי

מעיין פשוט מדהים וצלול, מתמלא לאחר גשמים ובקיץ לרוב יבש.

כמובן שנכנסתי למים ,כמו בכל מעיין!

ניתן ללקט כמה צמחים אשר נמצאים בדך כמו שומר, חובזה, אזוב ולבשל איתם.. אנחנו אספנו קצת שומר ,אזוב ומכרובית תבשיל מאוד נחמד.

*מתכון:

-שמנו שמן

-כרובית חתוכה

-מלח, פלפל (ניתן להוסיף עוד תבלינים לפי הטעם)

-שומר

-אזוב

-ערבבנו הכל וכיסינו את הסיר, על מנת שהאדים ירככו מעט את הכרובית ויצא מעדן!

בדרך חזרה חוזרים באותה הדרך, כמובן אל תשכחו לקחת איתכם את הזבל, אין שם פח, תמיד תשאפו להשאיר את המקום יותר נקי ממה שקיבלתם אותו.

הרבה בוץ שנתפס לנו בנעליים

כמה טיפים:

- בחורף המסלול מעט בוצי, יש שיעדיפו לא לעשות אותו אלא אם כן אתם עם רכב ולכן תצטרכו לעבור במטעים הבוציים

-מומלץ להגיע ביום עם ראות טובה ואז תוכלו לראות את כל הערים מסביב.

-הדרך לא מותאמת לרכבים נמוכים.

מקווה שתמצאו, תהנו ותטיילו!