top of page
  • תמונת הסופר/תgal travels

6 מעיינות בעמק המעיינות

עודכן: 8 בדצמ׳ 2020

הצטרפתי לחבר בשם חבשוש לטיול בעמק המעיינות לחקור כמה מקומות ומעיינות.

עין סוכות, עין אשר- עין רחבעם ועין אל חמה.

ולאחר מכן אם כבר אני באזור הלכתי לטייל בעוד כמה מעיינות לבד, כמו שאני אוהבת :).

התחנות שלנו לאותו היום:

תחנה ראשונה: עין סוכות

איזור: בקעת הירדן

בתשלום: לא בתשלום

דרכי הגעה: הגישה למעיין אפשרית בכל רכב, אך ממש בזהירות.

נוסעים דרומה בכביש 90 ובקטע הכביש שבין הישובים שדמות מחולה ומחולה פונים שמאלה לשביל אספלט. ממשיכים בשביל שבהמשך נהיה טיפה יותר קשה, לכן יש לנהוג בזהירות.

מגיעים לפיצול כשתראו ממול את גדר הגבול. בנקודה זו פונים ימינה לפני הגדר, וממשיכים כ-500 מטר. אז פונים ימינה לשביל עפר המוביל למעיין. תסעו עד שתראו את הקנים שמקיפים את הבריכה, טיפה אחרי אפשר לראות את בריכת הנביעה- קטה יותר ומים צלולים.

ניתן לכתוב בוויז: "עין סוכות"

טיפים:

1. לא להגיע אל המקום לבד מומלץ כמה אנשים.

2. המקום חשוב לשמש לכן תבואו עם כובע או צלייה וכיסאות\מחצלת לישיבה.

3. נא שמרו על המקום נקי, די מלוכלך שם.

תחנה שנייה: עין אשר- עין רחבעם

איזור: בקעת הירדן ומזרח השומרון

בתשלום:

דרכי הגעה: מכביש 90, 50 מ' מצפון לכניסה למחולה פנו מזרחה ותתפתלו עם הכביש,

אחרי פונדק 90 פונים ימינה, 3 קילומטר לכל כיוון, תמשיכו ישר בפרדס ותראו אוטובוס עתיק שרוף שם ממש לידו.

בריכות המוזנות ממי עין אל קרען, הבריכה קטנה בעומק 2 מטר אחת והשנייה בעומר 1.5, המים נקיים וצלולים ממש נעימים לכניסה.

הבריכות נקראות על שם רחבעם, שר בממשלת ישראל שנרצח.

האוטובוס שקשה לפספס שנמצא ממש ליד המעיין

תחנה שלישית: עין אל חמה

איזור: בקעת הירדן

דרכי הגעה: צפונית ליישוב מחולה בבקעת הירדן, לא רחוק מהתיישבות בדואית,

המיקום בעמוד ענן לא מדוייק לשם אבל חבשוש התותח שם את המיקום באפליקציית off road.

המעיין נמצא בתוך בור מים, במים יש מעט חלודה מפוזרת, הכניסה היא בעזרת סולם שיש שם.

ליד הבור מים יש הביעת מים מקסימה ויפה אך שלא מתאימה לרחצה- היא מלוכלכת מקקי של פרות ומלוכלכת, באמת המים שמובילה אל המעיין יש שחריר נחלים מה שמעיד על איכות מים יחסית.

טיפים:

1. לא להגיע לבד, לבורות מים מומלץ כמה אנשים מהחשש להיתקע בפנים.

2. לבדוק את המיקום המדוייק לפני שמגיעים.

תחנה רביעית: המפלים הלבנים

בתשלום: ללא תשלום

דרכי הגעה: נוסעים בכביש 90 ופונים לכביש 6678, לכיוון קיבוץ עין הנצי"ב. כ-100 מטר לפני הקיבוץ נפנה שמאלה לדרך עפר (בעונה יש שם שדה של חמניות) , נתקדם בדרך נראה בצד שלנו צמחייה נשמיך בצד שלה עד שנגיע לצינורות מים, אם נמשיך מעט פנימה נראה צינורות כחולים כאן נחנה את הרכב ובסימון שבילים שקוף נמשיך עד שנראה את המפלים הלבנים.

ניתן להיכנס בסימון לפני אל השביל שעובר במים אל המפלים- לא מומלץ לבד מפני שהזרימה שם חזקה.

ניתן לכתוב בוויז: "המפלים הלבנים"

המפלים הלבנים אינם זרימה של מים טבעיים, המים נשאבים למאגר וממנו מוזרמים לתחנת הידרו אלקטרית לייצור חשמל, המים לא תמיד זורמים שם (מכיוון שזו לא זרימה טיבעית).

השם של המפלים הלבנים ניתן לו בגלל הקצף הלבן שנוצר מהזרימה החזקה של המים.

טיפים:

1. מומלץ לא להגיע לבד מפני שהזרימה שם חזקה ויש חשש להיסחף או לטבוע.

2. לבוא בעונות חום, פשוט חוויה.

תחנה חמישית: בריכת החלבוני

בתשלום: ללא תשלום

דרכי הגעה: נוסעים לכיוון טירת צבי (איזור עין הנצי"ב, שדה אליהו ).

פונים ימינה לפני הכניסה לקיבוץ בית צבי עולים בדרך עפר למעלה עד שתראו מצד שמאלכן מטעי דקלים ומצד ימינכן תראו פינת תצפית נחמדה. במטעים פונים שמאלה בדרך הכי נוחה לרכב נוסעים בדרך הזאת ואז פונים ימינה לשביל עוקף וממשיכים ישר עד שתראו צינורות ומצד שמאל גם זולה כזאת חמודה, ממשיכים עד שהכביש מתעקל ימינה ותראו את בריכת החילבוני מימנכם.

טיפים:

1. מומלץ להביא כיסאות, מחצלת וצלונית מכיוון שאין צל במקום.

2. מומלץ להביא כובע.

תחנה שישית: מעיין המסיל

בתשלום: ללא תשלום

דרכי הגעה: הגישה למעיין מכביש מס' 6678, 1.6 ק"מ דרומית למסעף הכניסה לשדה אליהו, יש לפנות ימינה לדרך עפר. במרחק כ- 250 מ' מהכביש נחלוף דרומית לאתר הארכיאולוגי תל מנורה (עליו ניצבת פרגולת עץ), ולאחריו נפנה שמאלה (דרומה) לגבול שדה חקלאי. כאן נפנה שמאלה (מזרחה) וניצמד לדרך עפר לאורך הגדר המערבית של קיבוץ טירת צבי, בצידו החיצוני. אחרי כ- 400 מ' לאורך הגדר, נפנה ימינה ונעלה לגבעה מתונה. במרחק כ- 350 מ' מפינת הגדר, נגיע לקצה הדרומי של הבריכה. מרחק ההליכה מהרכב לשפת המים הינו מטרים ספורים בלבד.

אני לא הצלחתי להשתמש בוויז והשתמשתי בגוגל מפס שהוביל אותי בדיוק עד למעיין.

תהנו, תטיילו ושמרו נקי!

טיולים נוספים באיזור:

מאגר חמדיה:

https://www.galtravels.info/post/מאגר-חמדיה (אין כניסה אליו יותר)