top of page

איזור: גוש דן

עונה: כל השנה

דרגת קושי: קל ומעגלי

דרכי הגעה: שימו לב שהכניסה לתל אפק נמצאת בין צומת גנים (שבפתח תקווה) לראש העין.

אם ברצונכן להיכנס דרך גן לאומי ירקון זה נמצא על כביש הוד השרון- פתח תקווה בין צומת ירקון לצומת סגולה. בוויז: "גן לאומי ירקון"

כניסה: בתשלום, בעלי כרטיס מטמון חינם.

אז בתל אפק הייתי כבר פעמיים מקום רגוע ויפה!

בפעם הראשונה שביקרתי שם הייתי בשוק שקיימת כזאת ריאה ירוקה במקום כל כך מאוכלס וצפוף!

הייתי במסגרת פגישה מהצבא (הייתי מפקדת מורות חיילות) ופגשתי שם את האחראי על המורות חיילות של רט"ג. היה מקסים ופורח!

בפעם השנייה שהייתי שם הייתה לא מזמן, עם ידיד קרוב טיילנו והסתובבנו בנחת בשמורה היפייפה ואפילו פגשנו צב קטן וחמוד בדרך, צפרדעים ומלא פרפרים ופרחים שפורחים כעת!

אגם מלאכותי

בתל אפק ישנם ספסלים, מקומות נחמדים לשכשוך הרגליים, אגם מלאכותי ויפייפה ,שירותים ,ומבצר המקום עדיין לא נגיש, ישנם חלקים שיש, אך ברובו לא נגיש לנכים וכו... ובריכת החורף שמלאה בצפרדעים אשר עושות קולות מרגיעים ומדהים כמה חיים יכולה לאפשר בריכת חורף קטנה.

וכמובן שביל חצבים מקסים אשר מלא חצבים ומסביר עליהם ועל הפקעת וכו...

תל אפק וגן לאומי ירקון מחוברים, ישנו מסלול מעגלי ונחמד שניתן לעשות, אנחנו התחלנו מבריכת החורף עברנו במבצר, שביל החצבים בריכות השכשוך,האגם המלאכותי וחזרה לבריכות השכשוך אשר מביאות אותנו בחזרה לכניסה.

ממש בכניסה לתל אפק ניתן להבחין בבריכת חורף ולשמוע את קרקורי הצפרדעים (כמובן אם תגיעו בעונה המתאימה- בחורף).

בריכת חורף

בריכת חורף:

היא בריכה המתמלאת ממי הגשמים בחורף ובקיץ מתייבשת. דו חיים כמו צפרדעים וטריטונים חיים בה ומגיעים כאשר מתמלאת חזרה במיים ומטילים בה ביצים, לעומת סרטנים מסויימים אשר משאירים את הביצים בקרקע היבשה בקיץ על מנת שברגע שירדו הגשמים הם יבקעו וימשיכו את מחזור החיים.

שלט מקסים ליד בריכת החורף

בלמעלה של בריכת החורף ניתן להבחין באקווריום הזה, אשר נועד לשמש אתכם המבקרים בשמורה, האקווריום נוצר על מנת לדמות לכם כיצד נראית בערך בריכת החורף מבפנים, מה שאי אפשר לראות מבחוץ, מלאה בצימחייה ובחיות.

דוגמה לאיך נראית בריכת החורף

אחרי בריכת החורף עלינו בשביל עד למבצר, המבצר והעיר אנטיפטרוס נבנו ממש על תל אפק ע"י הורדוס.

עיר אנטיפטרוס

מהמבצר הלכנו אל שביל החצבים ובדרך עצרנו באתר ההנצחה שראינו והמשכנו.

אתר ההנצחה

מתלהבת מכל העתיקות שנמצאות בתל אפק והלוואי הייתי יודעת קצת יותר מהידע שיש לי עכשיו עליהן!

עתיקות

שביל החצבים כמובן מלא מלא בחצבים בטוחה שכשאר הם פורחים השביל הזה פשוט מהמם! למרות שגם ככה הוא לא פחות יפה כי יש פריחה בכל התל.

שביל החצבים

בשביל החצבים נתקלנו בצב הכי קטן שראיתי בחיים פשוט התרגשתי ונדהמתי בו זמנית מכמה הייצור הזה חמודד.

צב קטן

הצב בהשוואה לפרצוף שלי

מכאן עברנו בבריכות השכשוך, שממשיכות עד לאגם המלאכותי.

בריכות השכשוך

האגם היה פשוט מרגיע מקום נחמד לשבת ולעשות בו פיקניק ולהירגע!

ואף ראינו באגם שני ברווזים חמודים .

הכניסה למים כמובן אסורה!

אגם מלאכותי

טיפים:

1. תגיעו עם כובע המקום ברובו לא מוצל.

2.ממליצה להגיע לבריכת החורף משם לשביל החצבים, למבצר, האגם המלאכותי ולסיים בבריכות השכשוך.

3.תגיעו עם נעליים נוחות, ניתן גם עם סנדלי שורש.

4. שמרו נקי אחריכם ותאספו את הזבל, שישנן בשמורה פחי זבל כמעט בכל מקום (בעיקר באיזור בריכות השכשוך.

לצערי למרות הפחים היה הרבה זבל שילדים שמטיילים עם בית הספר ומשפחות משאירים.

תרימו אחריכם את הזבל ושמרו על הטבע ובע"ח, וישנם לא מעט כאלה בשמורה המקסימה הזאת!

זבל של מטיילים

מקווה שתטיילו ותהנו ובעיקר תשמרו על הטבע והסביבה!