top of page
  • תמונת הסופר/תgal travels

מחרבת דנעילה- נחל בצת למערת קשת

איזור: גליל עליון מערבי

עונות: כל השנה

אופי הטיול: בינוני ואורכי, יש צורך ברכב מאסף בסיום המסלול, כ- 10 ק"מ.

בתשלום: ללא תשלום

דרכי הגעה: מגיעים לחירבת דנעילה כאן מחנים את הרכב ורכב נוסף יש להחנות במערת קשת שם אנחנו מסיימים את המסלול, אני עשיתי את המסלול לבד ובטרמפים לכן עניין הרכבים לא היווה בעיה עבורי.

חירבת דנעילה נמצאת ממש ליד גרנות הגליל.

ניתן לכתוב בוויז: "חירבת דנעילה"

ובשביל להגיע למערת קשת ניתן לכתוב בוויז "מערת קשת פארק אדמית".


יש אפשרות לעשות מסלול שונה במקרה ואתם עם רכב אחד, לשים אותו בקיבוץ איילון ולרדת לטיול בנחל בצת ולחזור ואז לסוע למערת קשת שלא רחוקה משם.


התחלתי בחירבת דנעילה שם יש בית בד שהיו מכינים בו שמן זית.

החירבה ממש יפה ומשומרת טוב, נחמד לעבור שם, יש מסלול מעגלי שניתן לעשות בחרבת דנעילה או ללכת פשוט הלוך חזור (מה שאני עשיתי) יש במקום הרבה פינות ישיבה ומקומות נחמדים לפיקניק.


חירבת דנעילה

בית בד


אחרי שסיימנו בחירבת דנעילה אפשר להתחיל את המסלול בנחל בצת (כמובן שאתם יכולים לדלג על חרבת דנעילה אם אתם רוצים וישר להתחיל את המסלול בנחל בצת).


את המסלול הזה מחירבת דנעילה עד לקיבוץ איילון נהגתי לעשות מלא כשהייתי מורה חיילת ירוקה בבית ספר שדה אלון תבור! כשאני הדרכתי בו לא היו בו מים כלל חוץ מצינור מעפן כזה שנתן מעט מאוד מים לנחל.


עכשיו אחרי שנתיים חזרתי לנחל והפלאתי לראות שמזרימים אליו הרבה יותר מים מבעבר והדבר הזה שימח אותי נורא! הנחל היה פשוט מהמם ומלא מעיינות ומים, הדבר היה משמח נורא!


הנחל היה פשוט יפייפה והיה ממש נחמד, דבר נוסף טיילתי לבד וגם לא היו אנשים בנחל עד שהגעתי לעלייה למערת קשת כך שהייתי באמת לגמרי לבדי בנחל וזאת הייתה חוויה עבורי, אומנם טיילתי לבד אך זה המסלול הכי ארוך שטיילתי לבד, קצת חששתי אבל זאת לגמרי הייתה חוויה!


הגעתי למערת שרך שם יש עטלפים, כרגע לא ניתן להיכנס למערה בשל הקורונה והפחד שזה יפגע בעטלפים אשר למצאים במערה:


עדכון 16.8.2020: מרשות הטבע והגנים נמסר כי על פי הנחיות חטיבת המדע של רשות הטבע והגנים ובשל הצורך למנוע פגיעה אפשרית במושבות העטלפים עם התפשטות נגיף הקורונה, נסגרה מערת שרך לכניסת קהל.


ובאופן כללי אסורה הכניסה למערה בין התאריכים 1.11-1.4 כדי לשמור על העטלפים שנמצאים בתקופה זאת בשנת חורף.






הפעם בשונה מפעמים קודמות החלטתי לעשות מסלול שלא הכרתי והוא מנחל בצת במקום לעלות לקיבוץ איילון לעלות למערת קשת בסימון אדום.

כאשר סיימתי את המסלול והגעתי לפיצול שבילים עליתי בסימון שבילים אדום למערת קשת, היו במסלול הרבה מאוד נקודות מקסימות של נוף, אך ברובו היה לא כל כך מובן וחלק מהסימונים היו דהויים,וגם לדעתי לא היה יפה מלבד הנוף למעלה שהיה ניתן לראות גם ממערת קשת, לכן לא כל כך הייתי ממליצה עליו.





תצפית לפני מערת קשת


חצב פורח
מערת קשת

טיפים:

  1. עם כובע ונעליים נוחות.

  2. להביא איתכם מספיק מים למסלול.

  3. מומלץ להגיע עם שני רכבים במקרה ועושים את המסלול המלא ושהרכב השני יחכה בפארק אדמית- מערת קשת.

  4. ניתן לחנות בקיבוץ איילון ולרדת הלוך חזור לנחל ואז לסוע למערת קשת.

  5. במקום אין פחים לכן תביאו איתכם שקית ושמרו נקי אחריכם.

תהנו, תטיילו ושמרו נקי!


284 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page