top of page

מחרבת חוממה לפסגת הר מירון

עודכן: 15 בנוב׳ 2020

איזור: גליל עליון מערבי

עונות: כל השנה, לא מומלץ אחרי גשם (הכל בוצי).

אופי הטיול: קל-בנוני, (תלוי אם עושים אותו בעלייה או ירידה) 4 ק"מ.

בתשלום: ללא תשלום.

דרכי הגעה: בכביש סאסא חורפיש פונים בצומת להר מירון ואז נוסעים כ- 1.5 ק"מ עד חניון חרבת חוממה.

ניתן לכתוב בווייז:"חרבת חוממה". (סמוך לביס"ש הר מירון).

ניתן להגיע בקו 367 מנהריה עד לביסש מירון או ברכב לחניון חרבת חוממה, ניתן לישון שם לילה לפני ואז בבוקר מוקדם לעלות לפסגת הר מירון או להגיע בבוקר ולטייל.

אחותי ואני יצאנו לטיול עם הרכב בצפון בלילה הראשון החלטנו שנישן בחרבת חוממה ובבוקר נטפס להר מירון בזריחה, לצערנו כל הלילה עד 5:00 בבוקר ירד גשם אז חיכינו בתוך האוהל עד שיפסקו הגשים, ברגע שהגשם הפסיק קיפלנו את האוהל וכל הציוד שמנו באותו והתחלנו את המסלול.

המסלול בעלייה אך לא קשה , יצא לי לטייל אותו עם כיתות שלמות ואם הם הצליחו אין סיבה שאתם לא.

מסלול בתוך חורש ים תיכוני הכל ירוק ויפייפה מרגיש פשוט קסום!

ניתן לעשות מסלול מעגלי של פסגת הר מירון בסימון שבילים אדום.

מה שאנחנו עשינו היה לילה בחרבת חוממה, ישנו באוהל בבוקר קמנו קיפלנו את כל הדברים והתחלנו בעלייה לפסגת הר מירון שלקחה לנו בערך שעה ווחצי (לוקח בדרכ שעתיים\שעתיים ווחצי).

כשהגענו לפסגת הר מירון לחנייה שם, לא היה לנו רכב נוסף והסתמכנו על טרמפים שיהיו משם בחזרה לחרבת חוממה, לצערנו לא היה אז החלנו את הירידה בצ הכביש ברגל (מאוד ארוכה), רכב של רט"ג ראה אותנו ולא יכל לקחת אותנו איתי במושבים מאחורה בגלל הקורונה, אז נכנסו לבגאז' של הטנדר מה שהיתה חוויה אמיתית!

הר מירון:

הוא ההר השני הגבוה בישראל והראשון בגובהו בגליל , פסגת ההר מתנשאת לגובה של 1,204 מטר מעל פני הים, בעבר ההר היה בגובה של 1,208 מטר מעל פני הים, אבל צה"ל שיטח את פסגת ההר על מנת להקים בסיס צבאי.

הוא מסלול חורש ים תיכוני פשוט מהמם בתקופה הזאת של השנה פורחים בו החלמוניות והסתווניות שזה פשוט מהמם.

ואחרי הגשמים כל החזזיות שנראות אפורות נהפכות לירוקות והכל נראה כל כך קסום!

לחזור להר מירון מרגיש לי תמיד כמו לחזור הבייתה, ההכשרה שלי למורה חיילת ירוקה (מדריכת טיולים), היה בבית ספר שדה הר מירון וההדרכות שטח הראשונות שלנו כמובן היו בהר מירון, שם גם יצא לי להדריך לא מעט כיתות.

תחילת מסלול מחורבת חוממה

חלמוניות

חלמוניות:

פורח בדרך כלל בעונה זאת של השנה (בסתיו- נובמבר) , בצבע צהוב חלמון ומכאן השם.

גדל בארץ בחרמון, בגולן, בגליל העליון, ביהודה ובנגב.

סיתוונית

סיתוונית:

גיאופיט שכיח מאוד, הפורח בסתיו.

הסיתוונית רעילה וישנם בע"ח חיים שיכולים להתמודד עם זה ולאוכל אותה כמו למשל הדורבן.

פסגת הר מירון

אשחר

אשחר:

את האשחר ניתן לאכול, הוא מתקתק ובתוכו זרעים קטנים ושחורים (אותם לא אוכלים)

ונאכל בעיקר ע"י ציפורים.

*כמובן שלא אוכלים אם לא מכירים.

בלוט עם טל עליו

קיסוסית

טרמפ חזרה בבגאז של טנדר, סיום מושלם

טיפים:

1. אין לכם רכב נוסף ניתן לנסות לתפוס טרמפים עם רכבים מפסגת הר מירון חזרה לחרבת חוממה.

2. ניתן להתחיל גם הפוך מפסגת הר מירון ולרדת עד לחרבת חוממה.

3. אם אין לכם רכב נוסף ניתן לעשות מסלול מעגלי בפסגת הר מירון (סימון שבילים אדום).

4. אין במסלול פחים לכן תביאו איתכן שקית זבל וכמובן השאירו אחריכן נקי!

5. בחניון חרבת חוממה יש פחים ויש גם ברזי מים.

6. הצעות למסלולים נוספים שיוצאים מחרבת חוממה: נחל מירון ונחל נריה.