top of page

עודכן: 4 במרץ 2021

איזור: מדבר יהודה, שמורת עין גדי

משך הטיול: חצי יום.

עונה מומלצת: כל השנה, מומלץ לא כשחם מידי ולשים לב בחורף שיש סכנה לשטפונות.

*גב חלון מלא בעיקר בחורף ובאביב, אחרי שטפונות .

כללי:

נסענו כמה חברים מירושלים לעין גדי החנינו את הרכב שלנו ליד ביס,ש עין גדי ומשם התחלנו את המסלול, היום שבו טיילנו היה יחסית חם לכן החטנו לוותר על העלייה לתצפית בהר ישי ופשוט להמשיך בפיצול שבילים בשביל האדום המוביל לגב חלון משם חזרנו חזרה טיפה והתחברנו לשביל ירוק שמוביל עד למעיין עין גדי אחריו המשכנו למערת דודים והכנו לכניסה של השמורה משם עלינו בעלייה חזרה לאיפה שחנינו את הרכב בתחילת היום (ביס"ש עין גדי).

בשמורת עין גדי ישנם הרבה אופציות למסלולים:

1. מהכניסה של השמורה ניתן ללכת בשביל מונגש עד למפל דוד (הלוך חזור).

2. אפשרות נספת היא ללכת עד המפל ובחזרה לפנות בשביל עפר ימינה ולעלות איתו עד לפיצול שבילים> אם תלכו ימינה תגיעו לכמה מעיינות נחמדים ומערת דודים> אם תלכו שמאלה תגידו למעיין עין גדי (קטן אך נחמד).

3. מביס"ש עין גדי ניתן לעלות להר ישי לתצפית ממנה ללכת לגב חלון ואז להגיע למעיין עין גדי ולהמשיך למערת דודים ולשער השמורה.

4.ויש אופציה לעלות מביס"ש עין גדי את הר ישי ( מה שאנחנו וויתרנו עליו באותו היום בגלל שהיה חם)ואז לחזור בשביל השחור ולהתחבר בפיצול שבילים לשביל האדום עד לגב חלון ולחזור חזרה לביס"ש.

5. יש אופציה לעשות את המסלול באופציה 4 ולא לחזור חזרה באותה הדרך ולהמשיך מגב חלון בשבל הירוק שמוביל למעיין עין גדי ואז להמשך גם למערת דודים ולשחק עם כל האופציות לפי מה שמתאים לכם ולקצב ההליכה והיכולת שלכם.

מתחילים את העליות לכיוון גב חלון מבית ספר שדה עין גדי.

גב חלון

מומלץ לעשות את המסלול לגב חלון כאשר הגב מלא ואז המקום פשוט מדהים! למרות שלא פחות יפה שם גם ככה.

גב חלון כשהו מלא (בסוף העונה כבר)

עשינו הפסקה קצרה בגב קצת של אוכל (מותר לאכול רק במקומות ספציפיים במסלול מכיוון שזאת שמורה).

משם חזרנו חזרה בשביל האדום והתחברנו לשביל ירוק אשר מתחבר לשביל שחור שמוביל למעיין עין גדי.

מעיין עין גדי

ממעיין עין גדי חזרנו טיפה בשביל והלכנו בכיוון השני לכיוון המעיינות ומערת דודים.

מוצאת את הנקודה המתאימה לפיפי

מעיין בדרך למערת דודים

ומשם ממשיכים מעט ומגיעים לבסוף למערת דודים

מערת דודים

טיפים:

1. מומלץ להגיע לאחר הגשמים לגב חלון כאשר הוא מלא.

2. לשים לב ולוודא לפני שאין סיכוי לשיטפונות.

3.כדאי לטייל עם נעליים סגורות ולהביא סנדלים בתיק.