top of page

איזור: מדבר יהודה

אופי הטיול: בינוני

בתשלום: לא בתשלום

דרכי הגעה: חניון צאלים תחתון, מכיוון עין גדי, נוסעים דרומה על כביש 90 ועוברים את חמי עין גדי. כ10 דקות לאחר מכן תראו בצד ימין תחנת כוח ולפניה שלט חום, הכניסה לנחל צאלים.

במידה ואתם מגיעים מכיוון דרום לצאלים על כביש 90, לאחר כ5 דקות מצומת מצדה ניתן לראות מצד שמאל תחנת כוח, ולאחריה שלט חום שהכניסה ממנו לנחל צאלים.

הנסיעה היא בדרך עפר כ- 20 דק' .

***חשוב לא להשאיר דברים יקרי ערך במכונית, מכיוון שיש בחניון חשש לפריצות וגניבות.

את הטיול המדהים הזה אירגן לא אחר מחבשוש, כל טיול שלו יותר חוויתי ויפה מהקודם.

לו"ז

נפגשנו מוקדם בבוקר בחניון צאלים תחתון, משם הייתה לנו הסעה שחבשוש אירגן ולקחה אותנו למצפור גורני.

מצפור גורני

ברכת נעמה- הייתה יבשה

עין נמר

גלישה בגיא בהק

נחל הרדוף היינו בשני גבים אחרונים

גיא סלעים

וסיום בחניון נחל צאלים

אז במהלך כל הנסיעה לנחל צאלים תחתון ולמצפור גורני אני נרדמתי כי הייתי גמורה מעייפות.

מצפור גורני:

התחלנו במצפור גורני תצפית מושלמת לקפה בזריחה.

התחלנו בסימון שבילים כחול שאחר כך מתחבר לאדום ואז מתחבר לירוק ויורד לבריכת נעמה.

הגענו לבריכת נעמה שהייתה יבשה

משם לקחנו סימון שבילים כחול ויש ירידה בסימון שבילים שחור עד עין נמר.

הגענו לעין נמר שהיה כולו מלא במים ופשוט חוויה , כמובן שנכנסנו אכלנו עשינו קפה.

מטורף לחשוב שעד לפני 15 שנה הסתובבו כאן נמרים.

מעין נמר המשכנו בסימון שבילים אדום שממנו מתחברים לירוק שמוביל למעלה נמר מצד ימין למטה.

ממשיכים בירוק עד שמגיע פיצול שבילים כאן לוקחים את הסימון שבילים השחור שנכנס לתוך גיא בהק (ניתן להמשיך בירוק ולהקיף את גיא בהק מימין) שם היו בריכות רדודות ונחמדות לעבור בהן ומעוק פשוט יפייפה , ממליצה ללכת בתוכו ולא דרך המסלול היבש. משם בקצה עשינו סנפלינג קטן עם חבל עד למטה בזהירות מירבית. אם אתן מחליטות לרדת בגיא בהק תדאגו לקחת חבל של 15 מטר איתכן.

ובדרך לקראת הסוף עלינו באחת הפניות שמאלה (סטינו בעצם מהמסלול) לגבי הרדוף שם היו שני גבים מלאים במים שכמובן נכנסנו אליהם, באחד אפילו התגלשנו.

משם חזרנו חזרה והמשכנו בסימון שבילים שחור בגיא הסלעים, מלא בגבים שונים ונחמדים, חלקם ראויים לרחצה וחלקם לא, מקטע לדעתי יפייפה, מעט מאתגר מכיוון שיש בו בולדרים גדולים שאת חלקם צריך לטפס, אבל בעיקר מהנה.

ומשם בחזרה לחניון נחל צאלים תחתון בחרנו לקחת את הסימון השמאלי ירוק (מעלה צאלים) שמגיע לחניון.

טיפים:

1. אין במקום פחים לכן קחו איתכן שקיות זבל ושמרו על הנקיון

2. קחו איתכן מספיק מים למסלול.

3. נעליים סגורות ונוחות

4. קחו כובע, רוב המסלול חשוף לשמש.