top of page

עונה: כל השנה

בתשלום: לא בתשלום

דרגת קושי: קל

דרכי הגעה: נוסעים על כביש 92 שהופך בהמשך ל98 ואז מגיעים עד הפנייה ימינה לחמת גדר , ממשיכים עד כמעט למרחצאות של חמת גדר ואז יש עיקול ימינה, אנחנו נמשיך ישר ולא נפנה ממשיכים ישר עם הכביש שבשלב כלשהו מתעקל ימינה, תיראו מבנה צבאי ותמשיכו ישר עד שתגיעו למבנה ותחנו לצד הדרך .

אופצייה שנייה במקרה והשער סגור: לפנות ימינה לחנייה של חמת גדר , בחנייה לפנות שמאלה ולהיכנס לשביל עם הרכב (אפשר גם רגלית), תחנו את הרכב ותלכו בין השיחים בשביל לכיוון גדר המערכת ואז משם תגיעו לכביש פנו ימינה ולכו ישר עד למבנה.

ניתן לכתוב בוויז: "עין ג'ונס - חמת גדר"

בריכת בטון שיוצאים ממנה מים חמים וצלולים.

הנביעה החמה בעין ג'ונס היא חלק ממערכת נביעות תרמו-מינראליות (בריכות שמכילות ריכוזים גבוהים של מלחים ומינרלים), רוב הנביעות הגדולות נשאבות אל אתר חמת גדר שנמצא ממש ליד.

המעיין החמים היה פעם בניין שלם ששימש בין היתר קצינים סורים לאורך השנים.

***המעיין נמצא בגבול של ישראל- ירדן , יש שם בסיס צבאי ולכן לפעמים השער לא פתוח, לפעמים כשיש יותר מידי התקהלות או לא מתאים סוגרים ומעיפים משם אנשים.

עוד אטרקציה פחות מוכרת באיזור, הם המבנים הנטושים עם הגראפיטי אשר נמצאים בצד שמאל של המעיין עין ג'ונס עשו בהם גראפיטי ממש יפה, ממליצה ללכת לשם לעשות סיבוב קצר בין המבנים ולראות את זה.

המבנים הנטושים

חמת גדר מאיזור עין ג'ונס

טיפים:

1. לא מומלץ להגיע בסופי שבוע בכלל! עמוס נורא

2. מומלץ להגיע במהלך השבוע ראשון-רביעי.

3. ממליצה לקחת מי שתייה קרים איתכם לנביעה מכיוון שלפעמים המים החמים עושים כאב ראש ותחושה של התייבשות.

4. תביאו בגד ים וכנסו למים!

5. ממליצה להיכנס עם סנדלים יש כל מיני ברזלים ודברים שיכולים לשרוט אתכם במים.

6. במקום אין פחים לכן הביאו שקית זבל וכמובן תשאירו נקי אחריכם.