top of page

עין קלט

עודכן: 28 במרץ 2021

איזור: מדבר יהודה

עונה: מתאים כל השנה, לא כאשר יורד גשם (סכנת שיטפונות).

בתשלום: ללא תשלום וניתן להגיע כל ימות השבוע.

דרגת קושי: קל, מרחק של כ- 600 מטר מהרכב (כ- 15\20 דק') , ניתן להגיע עם הרכב עד לחנייה.

במקרה שהרכב שלכן נמוך עדיין זה אפשרי פשוט דורש זהירות.

מתאים למשפחות, זוגות, מטייל בודד

דרכי הגעה: סמוך ליישוב מצפה יריחו, יורדים עם הרכב את הירידה עד לחנייה ומשם הליכה בשביל שחור עד שתגיעו לגשר ושם נמצא עין קלט.

ניתן לכתוב בוויז "עין קלט".

אל הטיול הזה יצאתי עם אחותי חן שחזרה הבייתה לביקור מהמועדפת בצפון.

הגענו לחנייה העליונה לנחל פרת וחנינו שם, לא הייתי בטוחה אם הרכב הנמוך שלי יוכל לרדת עד למטה בלי בעיות, אחרי שירדתי ועליתי את זה רגלית הבנתי שבזהירות בהחלט היה ניתן לרדת עם הרכב שלי עד החנייה בלי בעיה (באחריותכן בלבד).

בתחילת המסלול פגשנו בדואי שמכר כאפיות ולימד אותי כיצד לשים אותן על הראש.

עם הכאפייה החדשה

מתחילות את הירידה מלמעלה עד לנחל

התחלנו בירידה שלנו אל הנחל מלמעלה וראינו כל מני מקומות יפים ומיוחדים שאני לא ממש יודעת להגיד מה הם או למה שימשו.

חן נכנסה לבדוק

כשהגענו למטה אל הנחל יש פיצול שבילים שחור וירוק, אנחנו בחרנו ללכת קודם כל אל הירוק שמתחבר בשלב כלשהו אל המסלול האדום שעולה לעוקב מים נחמד מאוד, ממליצה לעלות ולראות, אנחנו ממש הלכנו בתוך העוקב מים (יש מעין מבנה\שער שעליו יושב העוקב ירדנו לאחר מכון למטה לראות זה היה מאוד יפה- אצרף למטה תמונה) עד שהגענו למעין בריכה קטנה נחמדה כזאת שם הכרנו, בדואי נוסף שגר באיזור באוהל ממש מעל הנחל.

בתוך העוקב מים

מבנה\מעבר שמעליו עוברים מים

הבריכה הקטנה

ישנם עוד בדואים שהבית שלהם ממש בנחל, תוכלו לראות את זה כשתלכו בשביל השחור בדרך לעין קלט וגם מהחנייה.

לאחר מכן חזרנו לסימון השחור אל המקום היפה באמת, עין קלט.

המסלול הוא בערך כ- 15\20 דק' עד למעיין, תגיעו אל גשר ומצד שמאלכן תיראו את המעיין, יש מפל קטן נחמד במעיין (יש לרדת בזהירות) ומעל למפל הזה מעיין בריכה נחמדה.

המפלון

הבריכה הקטנה

משם אם אתן מעוניינות יש אופצייה להמשיך משהו כמו 10\15 דק' ולהגיע לבריכה גם מאוד נחמדה וגדולה.

הליכה במים עד לבריכה הנוספת

הבריכה בהמשך הדרך

טיפים:

1 ממליצה להגיע עם כובע וקרם הגנה, הדרך חשופה לשמש.

2.להגיע עם סנדלי שורש אם אתן ממשיכות מעבר לעין קלט אל הבריכה ההליכה היא הליכה בתוך מים.

3. להביא איתכן שקיות זבל, במקום אין פחים, חשוב לשמור על הנקיון ולהרים אחריכן את הזבל כמובן.

4. לפעמים זורמים שפכים אל הנחל לכן יש לבדוק לפני ההגעה אל הנחל במספר הבא: פקחי שמורת הטבע עין פרת- 02-5715859

5. הדרך למטה היא דרך עפר בחלקה לא כל כך נוחה לרכבים נמוכים ולא מומלצת (מנסיון), לכן זה באחיותכן בלבד אם החלטתן לרדת איתו.

תהנו, תטיילו וכמובן שמרו נקי אחריכן!