top of page

איזור: רמות מנשה

עונה: כל השנה, לכל עונה יש את הייחוד שלה

בתשלום: לא בתשלום

דרגת קושי: קל- בינוני, 3-4 ימים כ- 65 ק"מ בערך.

דרכי הגעה: התחלה במושב עופר וסיום בבנימינה.

יום ראשון: ממושב עופר למועצה איזורית מגידו (22 ק"מ)

יום שני: מועצה איזורית מגידו לקיבוץ דליה (24 ק"מ)

יום שלישי: מקיבוץ דליה עד בנימינה (18 ק"מ)

יום ראשון- ממושב עופר- בת שלמה- פארק אלונה- קצת לפני קיבוץ דליה.

התחלנו במושב עופר הגענו בשני רכבים, רכב אחד שמנו בבנימינה בסיום הטיול ורכב אחד בתחילת המסלול.

הנקודה הראשונה שהגענו אליה הייתה מערת הפעמון בכרמל, ממש על טוואי שביל ישראל,

נמשיך בסימון שבילים אדום עם נקודה כתומה.

השביל עצמו מתחיל כ-500 מטר לפני הכניסה ליישוב, הלכנו כשעתיים עד לגבעה שמשקיפה לבת שלמה.

עצרנו בבת שלמה בסופר לקנות לנו אוכל ומים

*בסוף רחוב השסק לפני היציאה מבת שלמה.

סיימנו את ההפסקה ואת הארוחת בוקר\צהריים שלנו והמשכנו במסלול שלנו, חצינו בזהירות את מחלף בת שלמה ועלינו עם הכביש למעלה לרחוב המייסדים השביל עובר שם ובצדדיו כל מיני עסקים וחנויות.

צילם: עומר שבתאי

הסימון שבילים כאן הוא סימון שבילים אדום עם נקודה כתומה (סימון שביל רמות מנשה). מכאן המשכנו עד שהגענו לפארק אלונה, בפארק אלונה המשכנו בסימון שבילים ירוק (יש על השלט סימונים בצבעים שונים, שימו לב שאתם בירוק עם הנקודה הכתומה).

ממשיכים ממש כמה מטרים ועולים ימינה בעלייה שנראית גדולה מאוד (עולים חלק ממנה) ואז פונים ימינה לפני הסימון שבילים הכחול עם הנקודה הכתומה, שימו לב.

מגיעים לפיצול שבילים כחול ואדום, מכאן נמשיך באדום, נפנה שמאלה ונעלה, נראה דרך סימון ברור בצבע כתום שזהו הסימון של שביל רמות מנשה.

בסוף היום הגענו לתחנה שלנו עץ גדול שמתחתיו החלטנו לישון, אין שום בעיה מבחינת לינה לכל אורך המסלול, חשוב לשים לב רק שלא ינים בשטח של מישהו או בשמורות סגורות..

צולם ע"י: עידן ארד

עידן עבר מעל הגדר וכמובן שאני הלכתי אחריו, כולי מתאמצת עם התיק הגדול לעבור אותו ואז רואה את עומר עובר לידי ופשוט פותח את השער, עידן תיעד את הרגע האותנטי והמצחיק הזה שקרה.

לפני שהשמש שקעה , החלפנו כמובן לבגדים ארוכים, אספנו הרבה מאוד עצים ודאגנו לנו למדורה כיפית תחמם אותנו עוד שנלך לישון.

יום שני: מועצה איזורית מגידו לקיבוץ דליה (24 ק"מ)

את היום השני אנחנו מתחילים קצת לפני מועצה איזורית מגידו, מהחורשה שבה ישנו הלכנו לכיוון לקיבוץ דליה, בדרך בטעות התברברנו ונכנסנו לשטח פרטי שאחד העובדים שם לא הבין מה אנחנו רוצים ונתן לנו לעבור דרכו, היו בשטח 4 כלבי שמירה חייבת לציין שבהתחלה הם היו חמודים ולאחר מכן היה טיפה מפחיד כי חששנו שהם יתקפו אחרי שהבנו שטעינו בדרך חזרנו והתחברנו לשביל המקורי בסימון שבילים ירוק.

עברנו מתחת לגשר גדול שלא קשה לפספס והגענו לנחל שלף שבו יש את עין מחוללים ומשם נכנסנו לקיבוץ דליה, כאן עשינו הפסקת ארוחת בוקר בסופר הקרוב, יש צורך לחתוך מהמסלול בשביל לעלות לסופר ואז לחזור חזרה באותה הדרך ולהתחבר.

עין מחוללים
הפסקת בוקר בקיבוץ דליות. צילם : עומר שבתאי

לאחר מכן המשכנו ומצאנו עוד פינה מקסימה לצד הדרך ליד נחל שלף שנקראת עין דמומית

מקום יפה אין לי תמונות משם לצערי רק סרטונים, ממליצה לבדוק בעמוד ענן ולרדת לשם.

ומשם המשכנו עד שהגענו למועצה איזורית מגידו כאן עשינו עצירה מתחת לסככה מכיוון שירד גשם חזק, חיכינו שמעט יחלש ונמשיך. המשכנו עד לרמת השופט, ירדנו לעמק השלום לעין פרור, והולכים לכיוון קיבוץ הזורע, עצרנו לפני בגלל הגשמים ישנו באיזור תחת סככה מפני שירדו גשמים עזים באותו לילה.

יום שלישי: מקיבוץ דליה עד בנימינה (18 ק"מ)

עד לאיזור קיבוץ הזורע הולכים במקביל לנחל השופט, כמובן שהיינו חייבים למרות הקור לעשות איזשהי קפיצה למים להתרענן!

צילם: עידן ארד

צילם: עומר שבתאי

צילם בחור רנדומלי שפגש אותנו בנחל

ומהזורע פונים לדרום מזרח והולכים עד משמר העמק. אנחנו עולים לאנדרטת הקיבוצים.

מכאן השביל עד כמעט רמת השופט אנחנו עוברים את מאגר רז , אחריו נגיע לנחל תנינים אותו נחצה.

אחר כך הייתה לנו מעט הליכה בתוך כרמים מהממים, השביל שלנו עובר ליד מושב גבעת ניל"י השביל נגמר בהליכה בנחל תנינים עד שמגיעים לבנימינה.

מכאן חתכנו טיפה מהשביל כדי להגיע למעיין שנקרא עין זריק\ עין כניסה, מעיין ממש מגניב ומלא במים ופנימה יותר יש מקום מקסים עם נדנדה , מקום מושלם לעשות בו פיקניק.

עצרנו בדרך שלנו בבית קפה שמישהי שראתה אותנו המליצה לנו עליו: בית קפה ממש מקסים שנקרא יענקל'ה ,ליד קיבוץ הזורע, ממש חמוד ומקסים ממליצה.

ומשם המשכנו בדרכנו עד שסיימנו את היום בבנימינה בחזרה ברכב שלנו, היה טיול מדהים עם אנשים טובים! הדבר הכי חשוב בעיני בטיולים זה לדעת עם מי לצאת.

טיפים:

1. הטיול הוא של כמה ימים עם כל הציוד על הגב לכן שימו לב שהתיק נוח לכן זה אחד הדברים הכי חשובים!

2. נעליים נוחות ותקינות לטיול

3. מקלות זה משהו שיכול לעזור לכן במהלך המסלול אך לא חובה, הוא מקל על העומס של המשקל תיק על הגב והברכיים.

4. כמעט בכל נקודה לאורך המסלול יש סופרים לכן לא חייב לסחוב את האוכל של כל ימי הטיול אלה כל יום לקנות בסופש קרוב שעוברים לידו אוכל לאותו היום. אנחנו התפנקנו בערבים ביין!

5. חשוב לקחת מספיק מים ללילה אל תשכחו שיש גם בישולים (אם זה מה שאתם מתכננים כמובן).

6. מבחינת מים יש גם מקומות למלא כמעט בכל מקום, קיבוץ דליה, מועצה איזור מגידו בת שלמה ועוד.

7. אין פחים לאורך המסלול לכן חשוב שתיקחו את הזבל שלכם איתכן וכמובן תזרקו ברגע שתגיעו לפח באחד המושבים\קיבוצים.